Rybnik - portal miejski Rybnicki.com

Wiadomości z Rybnika

Młodzież z G7 w Barcelonie

• Dodano: 2014-05-08 10:15

W dniach 28.03 – 02.04.2014 roku 21 uczniów z Gimnazjum nr 7 z Rybnika odwiedziło stolicę Katalonii-Barcelonę.

Pierwszy dzień zwiedzaliśmy centrum Barcelony, spacerowaliśmy po głównym deptaku „Las Ramblas” pełnym ulicznych artystów: malarzy, muzyków, mimów…, odwiedziliśmy muzeum Pabla Picassa , w którym mogliśmy podziwiać znajdujące się w nim obrazy jeszcze z początków jego kariery. Wieczorem mieliśmy okazję zobaczyć widowisko fontann: „Woda, światło, dźwięk”. W kulminacyjnych momentach wysokość słupów wyrzucanej wody osiąga do 54m.

W następne dni zwiedzaliśmy:
- dzielnicę gotycką BarriGotic - średniowieczne centrum Barcelony pełne uroczych uliczek prowadzących m.in. do katedry Św. Eulalii,
-  wspaniałe dzieła katalońskiego architekta Antonio Gaudiego: baśniowy ogród - Park Guell, Sagrada Familia - budowana od stu lat secesyjna świątynia, której ukończenie planowane jest na setna rocznicę śmierci Gaudiego,
- kamienice Casa Mila i CasaBatllo,
- PobleEspanyol czyli „wioskę hiszpańską”- muzeum w formie małego miasteczka, w którym odtworzono ponad 100 budynków reprezentujących różne style architektoniczne ze wszystkich wspólnot autonomicznych Hiszpanii.

Odwiedziliśmy również Akwarium ukazujące bogactwo fauny Morza śródziemnego oraz pełne rekinów Oceanarium, pod którym prowadzi 80m tunel otoczony z trzech stron wodą.Największa atrakcją okazała się wizyta na stadionie CampNow, mieliśmy okazję być na trybunach, w muzeum FCB i klubowym butiku.

Ostatni dzień spędziliśmy na wybrzeżu  loret de Mar oddając się błogiemu lenistwu na plaży. Mimo kaprysów pogody udało nam się kąpać w morzu i odpocząć przed ostatnią atrakcją – wieczorną ucztą na średniowiecznym turnieju Comte de Valltordera. Na naszych oczach był rozgrywany turniej rycerski, następnie pokaz flamenco i dyskoteka w rytmie latyno-amerykańskim. Średniowiecznym akcentem była kolacja podana bez sztućców i trzeba było jeść rękami czyli tak jak w Średniowieczu.

Wycieczka była bogata we wrażenia, wspólnie spędziliśmy niesamowite chwile, pozostało nam mnóstwo zdjęć i marzenia by móc dalej poznawać piękno naszego kontynentu.

Wycieczka była zorganizowana przez nauczycielki: M. Chmielewską i Z. Szwałek. Obie Panie zorganizowały już wiele wycieczek dla młodzieży naszego gimnazjum, m.in. do krajów Beneluksu, Londynu, Paryża, Pragi.

M. Chmielewska

Galeria zdjęć

następne zdjęcia »

Następna informacja

Komentarze (1)    dodaj komentarz »

• Antek

Więcej takich wyjazdów! Brawo!!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.